De eerste dagen

27 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Zaterdagochtend om half 8 was het zover, op naar Schiphol! Op Schiphol spotte ik al gauw Debora, en even later ook Sanne. Met deze twee meiden ga ik naar Suriname, dus daar zal je nog veel over lezen. We gingen onze koffers wegbrengen en ja hoor.. alle 3 een te zware koffer!! Sanne en ik moesten ons zelfs melden bij de servicebalie. Gelukkig was de dame achter de balie heel vriendelijk en kreeg ik het alsnog mee. Daarna nog wat gedronken en toen was het tijd om door de douane te gaan. Dat betekende afscheid.. Vooral van Dennis afscheid nemen was wel even flink lastig. Daarna ging de reis echt beginnen!!

De vliegreis duurde 9 uur, en we vertrokken met een uur vertraging. De hele vliegreis is me meer dan mee gevallen. 3 films gekeken en veel eten en drinken gekregen: heerlijk!! De hele reis buiten alleen maar zee gezien, tot we boven Suriname kwamen. Prachtige bossen en rivieren, wauw! Na de landing liepen we de 'walm' van het Surinaamse weer in. Toen we op het vliegveld kwamen moesten we ruim een uur wachten in de rij voor de douane, echt op z'n Surinaams. Koffer gehaald en naar onze chauffeur gegaan, Manuel, die al heel erg lang op ons stonden te wachten. Na anderhalf uur rijden kwamen we aan bij ons studentenhuis. Een prachtig huis met een enorme tuin, zwembadje en een mooie veranda. We kozen onze kamers uit, maar waren heel erg moe. Onze huisgenoten waren er nog niet omdat ze uit eten gingen. Toen we net naar bed wilde gaan, kwamen ze thuis en hebben we ons even aan ze voorgesteld. Op dit terrein staan 2 studentenhuis, in het huis waar ik zit wonen 7 meiden en in het andere huis 6 meiden en 2 jongens. Na het voorstellen gingen we slapen want we waren kapot!

Na een onrustige nacht werden we de volgende ochtend vroeg wakker. Je hoort hier echt alles door de dunne muren heen. Ook veel geluiden van buiten zoals blaffende honden, gekke piepende kikkers en schreeuwende kinderen. Dat is dus wel even wennen. Deze dag hebben we erg rustig aan gedaan. We hebben een boodschap gedaan in een hele grote supermarkt waar ze letterlijk alles hebben wat je maar kan wensen: jaja ook frikadellen, pindakaas en smeerworst. Echt alles dus! Hier is ook alles echt heel erg goedkoop, waardoor je je ook niet inhoudt. We hebben onze koffer uitgepakt en onze kamer een beetje een eigen touch gegeven: mijn foto's hangen al aan mijn muur! Ook hebben we samen met huisgenootjes even boer zoekt vrouw terug gekeken, want dat moeten we wel bijhouden natuurlijk! Ons huisgenootje Floor was deze dag jarig, dus samen met Floor, Maureen, Esmee, Debora en Sanne zijn we uiteten geweest bij bar zuid. We moesten super lang wachten op ons eten, maar toen we het hadden was het erg lekker. We kregen ook knoflook frietjes, en dat hebben we geweten!! (je wilde niet bij ons in de buurt komen haha). Toen lekker naar bed gegaan en een stuk beter geslapen als de eerste nacht.

Vandaag zijn we naar het hoofdkantoor geweest van het bedrijf waar we onze kamer hebben geboekt. Hier hebben we een goodiebag gehaald met simkaart en onze fietsen. Toen we nog geen half uur terug waren bij het huis, kwam er al een auto ons terrein op. Wat bleek.. wij kregen gloednieuwe fietsen in plaats van de 'zuipfietsen' die we nu hadden. Het plastic zat er zelfs nog om, prachtig. Even later zijn we met z'n drieën en Floor en Maureen naar de supermarkt geweest om eten te halen voor deze week. Als we gaan koken eten we met z'n zessen (ook met Esmee). Dus dat is gezellig!

Nu ga ik mij klaar maken om uiteten te gaan met een kennis van Debora die hier in Suriname woont. Gezellig en wie weet kan hij ons wat van Suriname laten zien. Morgen moet ik naar mijn stageschool om kennis te maken, ik ben heel erg benieuwd. We hebben al veel leuke plannen voor dit weekend, dus na het weekend zal ik jullie weer op de hoogte stellen.

Tot snel!

P.s. voor degene die het nog willen weten hoe het met mijn teen gaat.. Het gaat heel goed, het doet helemaal geen pijn. Het is alleen erg onhandig. Dus ik zal deze week het tape er wel af gaan halen en hopen dat het geholpen heeft!

1. Loes:
    Mooie start van een geweldige tijd . Kus mama
  2. Lisa:
    28 februari 2017
    Nou, volgens mij had je het niet beter kunnen treffen ;) hopelijk bevalt je stageschool net zo goed! X
  3. Els:
    28 februari 2017
    Helemaal leuk om dit uitgebreide verhaal te lezen. Je hebt het al best wel druk gehad de eerste dagen. Geniet ervan ! Liefs
  4. Hans Naus:
    28 februari 2017
    Hardstikke leuk verslagje Wendy, prima leesvoer.
    Vooral grappig dat je al kennis heb gemaakt met de Surinaamse way of live.
    Jullie hebben de klok, maar wij hebben de tijd.
  5. Janny:
    28 februari 2017
    Leuk om te kezen en je te kunnen volgen. Geniet er van en heel veel plezier met alle meiden. En succes morgen bij je stageschool.
  6. Hans Naus:
    1 maart 2017
    Ik hoop dat je bedoelde lezen, Janny
  7. Janny:
    1 maart 2017