hoogtepunt: helikoptervlucht!

10 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Deze keer heb ik een week geen blog geschreven omdat er niet heel erg veel gebeurd is, dus daarom nu een blog voor 2 weken.

28,29 en 30 maart had ik gewoon stage en op donderdag heb ik zelfs een gymles mogen geven, heel leuk om te doen. Een gymlokaal hadden ze niet, de gymles vond gewoon plaats naast een parkeerplaats. Het werd even flink creatief denken om zonder materiaal (alleen een bal) een gymles te doen. Ik heb uiteindelijk iemand is 'm, niemand is 'm, trefbal en wc tikkertje gedaan. Vooral dat laatste vonden ze hilarisch.

1 april was de dag dat we met de helikopter gingen, een ervaring om nooit te vergeten!! We werden heel vriendelijk ontvangen door Regillio, onze piloot. Na het zien van het instructiefilmpje hebben we een formulier moeten invullen en zijn we gewogen (jaja, ik ben 2 kg kwijt haha!!). Daarna gingen we naar de heli, een kleintje met 3 zitplaatsen. Ik werd voorin gezet en had een prachtig uitzicht. Toen we op gingen stijgen voelde het alsof we in een auto reden maar uiteindelijk ineens sneller en echt de lucht in. Een heel apart gevoel, maar wat een ontzettend gaaf uitzicht. We hebben zelfs ons huis gezien! We vlogen boven Nieuw-Amsterdam en Wanica (waar we de eerste week zijn geweest met het bedevaartsoord). Ook ging hij af en toe heel laag vliegen, dat we bijna op het water stonden en toen ineens heel hard vooruit en omhoog. Leek wel een achtbaan af en toe. Met die koptelefoon op en mijn pilotenbril was het helemaal af natuurlijk! Ook hebben we een half uur in de helikopter gezeten ipv kwartier (lucky us!). Ik vond het echt heel vet! In de namiddag pastasalade gegeten die Esmee had gemaakt en daarna gingen we naar de bioscoop: Beauty and the Beast. Het was super druk en blijkbaar kreeg je geen stoel toegewezen dus wij zonder eten en drinken de zaal in, want daar had je geen tijd meer voor. De airco stond vol aan in de zaal dus het was best koud. Maar wat een super leuke film!! Vollop genoten van deze dag!

2 april was het Wims verjaardag, 72 jaar alweer. Hij was bij een trip door zijn rug gegaan, dus kwamen we bij hem op bezoek om een zelfgemaakte taart te geven en ons cadeautje, een zelf ingezongen lied met clip.'S middags geluncht bij Tangelo, heerlijk en verder lekker gezwommen en aan school gewerkt. 'S avonds genoten van boer zoekt vrouw, zoals we dat getrouw volgen hier.

3 april had ik stage, maar ik kreeg al meteen te horen dat de kinderen om 10 uur naar huis gingen omdat de leerkrachten een training hadden. Gek hé? In Nederland worden de vergaderingen en cursussen na schooltijd gedaan, en hier gewoon tijdens schooltijd. Maar het was een hele leuke training, het ging over klassenmanagement. Hierin werd in een kleine 3 uur uitleg gegeven over energizers, coöperatieve werkvormen, effectieve leertijd, differentiatie en het organiseren van je lessen. Voor mij was er vrijwel niks nieuws, omdat ik dit ook al op school heb gehad, maar je zag aan alle leerkrachten dat ze het heel leerzaam en leuk vonden. We deden tussendoor ook veel energizers en werkvormen en dat maakte het heel leuk en zo leerde ik mijn collega's ook beter kennen. De volgende dag op stage ben ik om 10 uur ziek naar huis gegaan, ik had ineens hele hoge koorts en voelde me heel slecht. Ik heb deze dag en woensdag ziek in bed gelegen.

6 april was ik gelukkig weer aan de beter hand en omdat het toch regende heb ik de hele dag flink aan school kunnen werken. Als pauze gingen we lunchen bij Souposo, ohh wat is het daar toch lekker. Heerlijk even genoten en in de middag weer verder gegaan met school. Na het avondeten ging ik naar de Chinesehal om voor het eerst te gaan badmintonnen hier. Perry had me ontvangen waar ik al contact mee had, hij is de eigenaar van deze club. Het waren 4 houten banen en er waren een stuk of 15 spelers. Al snel stelde Perry me voor aan Yume, waar ik de hele avond mee gespeeld hebt. We hebben lekker wat dubbeltjes gespeeld en als laatste (terwijl ik eigenlijk helemaal kapot was) moest ik nog een single spelen tegen een meisje. Ik vond het wonderbaarlijk dat ik die set nog had gewonnen, want ik was echt KAPOT! Ik wist niet dat ik zoveel kon zweten, het droop zelfs van mijn benen haha! Na het spelen gingen we nog even langs de Burger King omdat de meeste nog niet gegeten hadden. Ik nam een ijsje en hebben even gezellig kunnen kletsen. Hele leuke en aardige mensen en ik ga zeker vaker spelen.

7 april heb ik weer de hele dag aan school gewerkt. Het regende weer de hele dag en daardoor kon ik me hier ook goed toe zetten. 'S avonds ging ik met Debora, Sanne, Esmee, Floris en Evy weer naar de bioscoop. Dit keer naar Kong: skull island. Een erg leuke film en het was erg gezellig. De film begon pas 23.15, dus we waren pas rond 2 uur 's nachts thuis.

8 april scheen eindelijk de zon weer, dus toen ik rond 10 uur wakker werd, sprong ik mijn bed uit om in mijn bikini te gaan zonnen. Het was echt een prachtige dag, waar ik veel van genoten heb na die regenachtige dagen. Ik ben deze dag ook flink verkleurd en dat is natuurlijk altijd leuk! Deze dag was Lydia (huisgenootje) jarig en we gingen met het hele huis uiteten bij Bar Zuid. Heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Na het eten gingen we nog even naar huis om karaoke te zingen en Brace te oefenen, want om half 12 gingen we naar een feest waar Brace zal optreden. Het was erg druk toen we daar waren, maar Brace zelf kwam pas om half 4!! Iedereen was al afgehaakt behalve ik en Maureen. Na een paar hopeloos slechte acts kwam Brace (jeugdidool) eindelijk. Hij zong allemaal oude hits, die ik uit volle borst mee kon zingen. Het was erg leuk, maar daarna was ik er ook wel klaar mee en lagen Maureen en ik om half 5 in bed.

Gisteren hebben we weer aan school gewerkt omdat ik mijn project vandaag en morgen uit moet voeren. Verder hebben we 's avonds boer zoekt vrouw gekeken (wat een aflevering trouwens, met gekke keuzes!!) en daarna lekker vroeg naar bed gegaan.

Vandaag ging ik met goede moed naar stage omdat ik eindelijk alleen voor de klas kan en mijn programma mag draaien. Het ging heel erg goed en de kinderen waren heel enthousiast. We hebben middeleeuwse verhalen geschreven en een kasteel gebouwd. Ze vonden het fantastisch. Wel waren ze vroeg uit omdat hier veel demonstraties zijn vanwege het benzinegeld etc. Hierdoor ging de school vroeg dicht. Morgen is dat helaas ook zo, dus naast het paasontbijt heb ik een stuk minder tijd dan ik had gewild. Na de vakantie dan maar verder.. Want woensdag hebben de kinderen vrij en heb ik paasbrunch met de leerkrachten. Donderdag ga ik samen met Sanne, Debora, Wim, Sanne haar ouders en Maril (stiefzus Debora) weer naar Knini Paati. Heel gezellig met het bezoek van Sanne en Debora, naar het plekje in het binnenland waar ik wel een beetje verliefd op ben geworden. Ik ga hier dus super van genieten!!

Ook zitten we woensdag op de helft!! Tijd vliegt! Gelukkig ga ik nog heel veel leuke dingen doen en heb ik vanaf woensdag ook 2 en een halve week paasvakantie. Daar ga ik even lekker van genieten met hopelijk mooier weer dan de afgelopen dagen. Ook ga ik lekker aan mijn school werken deze vakantie, zodat ik daar na de vakantie niet zoveel meer aan hoef te doen.

Tot volgende week!!