Nieuw hoogtepunt: Quadtour

25 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Halloha!

De week begon met een lunch met Floor, Lisa en Veere uit Aruba. Zij lopen daar stage en zijn ook van de Marnix Academie. Nadat ik ze op heb gehaald bij hun hostel zijn we naar Souposo gelopen om te lunchen. Onderweg heb ik mijn stageschool laten zien en veel verteld over het leven hier in Suriname. Het was erg leuk om anderen rond te leiden in het land waar je tijdelijk woont. Na een hele gezellige lunch, heb ik ze afgezet waar ze naartoe moesten en ben ik naar huis gegaan. Een rustige relaxmiddag volgde. Dinsdag en woensdag heb ik ook erg rustig aan gedaan, woensdagavond ben ik voor de 2e keer naar Beauty and the Beast geweest in de bios, dit omdat ik deze film echt amazing vind.

Donderdag heb ik overdag lekker van de zon genoten bij ons zwembad. ’S Middags nog even lekker geluncht bij de BK met Sanne. Rond 6 uur gingen we naar een paar straten verderop, want hier was de wandelmars aan de gang. Dat is de wandel vierdaagse, alleen een tikkeltje anders dan in Nederland. Hier is namelijk iedereen verkleed in traditionele kleding of in themakleding. Hierbij lopen ze een bepaalde route en maken ze muziek en doen ze dansjes. Heel erg leuk om te zien.

Vrijdag 21 april zijn we op quad tour geweest, wat was dat gaaf zeg. We zijn in het district Para lekker wezen crossen door savanne en jungle. Door plassen heen gereden en dus ook tot aan je knieën in het water gereden. Sanne en ik zijn ook een keer vast komen te zitten in een mega plas, waar we dus uit geduwd moesten worden. Schoenen en sokken waren aan het sompen hierna. Maar wat was het gaaf, prachtige omgeving en natuur en heel leuk om op zo’n ding te rijden. De laatste 20 minuten kwamen we weer op een best vlakke ondergrond, naast het vliegveld. Hier konden we dus wat harder gaan en dat hebben we ook zeker gegaan. We gingen eerst heel rustig rijden zodat we daarna een heel lang stuk vol gas konden gaan. Uiteindelijk zelfs de 80 km per uur gehaald!! Stiekem heel gevaarlijk, maar wel heel vet! Gelukkig zijn we allemaal nog heel, alleen waren we heel erg vies. De modder kon je van mijn armen, benen en gezicht afschrapen. Na een super leuke lange dag kwamen we weer terug bij het startpunt. Hier gingen we met de bus weer richting Paramaribo en onderweg kregen we nog een lekkere versnapering: hamburger met wat frietjes (deze frietjes smaakte echt als die je bij de spareribs krijgt als je die besteld, lekker!). Eenmaal thuis gingen we gauw al ons vuil eraf schrobben en hadden we afgesproken om met z’n 6en + ouders Sanne + Maril + Esther uiteten te gaan bij het pannenkoeken en poffertjes café. Hier heerlijke poffertjes gegeten en een gezellige avond gehad.

Zaterdag 22 april was het tijd voor de kookcursus. Om 10 uur werden we opgehaald door een busje die ons naar een restaurant in Commewijne bracht. Hier stond Wendell en Inke al op ons te wachten die de kookcursus verzorgde. Veel Surinaamse gerechten moesten we bereiden. In groepjes gingen we met een aantal gerechten aan de gang. Uiteindelijk hebben we het volgende gemaakt:

- Pindasaus

- Bami

- Nasi

- Sambal

- Markoesasap

En lekker dat het was!! Echt met onze groep heel goed gedaan. We waren met wij 6en en Maril, en van het andere huis Klaas-Wouter met zijn ouders en Corine met haar ouders. Hele gezellig en leuke dag gehad.

Zondag 23 april heb ik lekker rustig aan gedaan en heb ik aan school gewerkt, want ook dat moet gebeuren helaas. ’S Avonds lekker samen met Maureen soep gegeten en boer zoekt vrouw gekeken, dit omdat alle andere meiden uiteten waren en wij daar geen zin in hadden.

Vandaag ben ik samen met Sanne en Goel mee naar een resort geweest (de buurman van Sander in Nederland, waar we hier contact mee hebben gezocht). Het resort heet Waterland en het ligt aan de Surinamerivier. Het was heel rustig, dus we hadden eigenlijk gewoon een privéstrand. Het was er echt heel mooi en hebben echt genoten van een relaxdag. Helaas zat het weer niet echt mee dus veel kunnen zonnen hebben we niet. We hebben ons wel weer even kind gevoeld, want ze hadden waterfietsen en skelters, waar we goed gebruik van hebben gemaakt haha! 'S avonds werd ik opgehaald door Yume om weer te gaan badmintonnen. Dit ging een stuk beter dan de eerste keer en het was heel erg gezellig. Om half 12 kon ik mijn bedje weer in kruipen.

Vandaag is het weer tijd om aan mijn minor te werken, ik ben goed op weg dus even doorzetten. Hier zal ik deze week veel aan werken. Donderdag is het koningsdag en dat wordt hier georganiseerd voor de Nederlandse stagiaires. Wij gaan dan waarschijnlijk naar Torarica, dat zwembad waar een feest gehouden wordt. Nog maar 4 weken te gaan in Suriname & over 5 weken ben ik alweer thuis..

DE TIJD VLIEGT!