Dag Su, dag Cura, hallo NL!

31 mei 2017 - Nederland, Nederland

Hallo allemaal,

Zoals velen van jullie weten ben ik op het moment weer thuis in Nederland. Maar voordat ik mijn Suriname en Curaçao avontuur helemaal afsluit, wilde ik nog een blog voor jullie schrijven.

Mijn laatste week in SU is rustig verlopen. Ik heb veel aan school gewerkt en op zaterdag 20 mei ging ik ziplinen bij Berg en Dal. Dit was een hele gave ervaring. We gingen ziplinen door de bossen van boom tot boom. Het was heel eng, maar gaaf tegelijk. Er was ook een lijn die over het water ging en de laatste lijn ben ik op z'n kop gegaan. Al met al een leuke dag!

De 2 dagen erna vlogen voorbij, we zijn souvenirs wezen shoppen, hebben alles ingepakt en ik ben nog langs mijn stage geweest. De kinderen waren heel blij me weer te zien, en ik heb definitief afscheid van de kinderen en mijn mentor genomen. Ik kreeg nog super leuke cadeautjes. De laatste 2 avonden zijn we ook wezen uiteten, dit was erg gezellig. Op dinsdagochtend om 6.30 stond de taxi voor ons klaar. Het afscheid van de meiden was erg zwaar. Toen was het Suriname avontuur echt afgelopen. Maar als troost gingen we naar het prachtige Curaçao.

We kwamen hier op het begin van de middag aan en werden naar ons hotel gebracht. Een mooi hotel op een goede locatie. Toen bleek ook nog eens dat we heel erg geluk hadden, we zaten namelijk in een suite in plaats van een kamer (wat we hadden geboekt). 'S avonds gingen we eten bij Piazza, hier hebben we heerlijk pizza en pasta gegeten en gingen we voldaan naar bed. De volgende dag hebben we een echte strand dag gehad en heel erg genoten van Mambo beach. Ook hebben we gesnorkeld, echt prachtig. 'S avonds was er een feestje bij Cabana, waar het heel druk was. Na een heel gezellig feestje gingen we terug naar het hotel. De volgende dag hadden we een auto gehuurd voor 3 dagen. De eerste dag gingen we ermee naar een zwembad dat Saint tropez heette. Dit zwembad lag aan zee en liep ook over in zee. Wat een plaatje! Rond een uurtje of 3 zijn we naar Willemstad gegaan. We hebben de stad bekeken en veel foto's gemaakt voor gekleurde huizen. Na het avondeten aan het water bij de brug, gingen we weer terug naar het hotel om ons om te kleden. Daarna gingen we naar het strand waar een openluchtbioscoop was gemaakt (letterlijk aan de zee). Dit was een hele gave ervaring en een goede film (taken). De volgende dag kwam mijn grootste droom uit: ik ging met dolfijnen zwemmen. Ik heb het super naar mijn zin gehad en veel kunstjes met de dolfijnen gedaan. Ook heb ik met ze gesnorkeld en heb ik ze veel geaaid. Echt een kleine meisjes droom! 'S middags wilde we naar Boco table, maar blijkbaar waren er daar 2 van en heeft onze maps ons naar de verkeerde in het zuiden geleidt. Hier zijn we ook met onze Kia Piacanto vast komen zitten in de modder. Een vieze auto, vieze Debora en Sanne en een avontuur verder, besloten om naar Cas Abou te gaan (strand dichtbij). Een prachtig strand met een prachtige onderwaterwereld. Hier hebben we de rest van de middag gelegen.

De volgende dag zijn we begonnen aan een tweede poging om naar Boco table te gaan, dit keer reden we wel goed. Wat een kracht hebben die golven als ze tegen de stenen aan ketsen. Mooi om te zien. Na Boco table zijn we naar Grote en kleine knip geweest. Allebei mooie witte stranden, met helder blauw water. Bij allebei de stranden kon je ook mooi snorkelen. Zelf vond ik het koraal bij de kleine knip mooier, maar de vissen bij de grote knip. We hebben zelfs een grote leguaan zien zwemmen haha! We wilden 's avonds bij Jaanchie's eten (omdat iedereen ons dit aanraadde), maar dat was helaas dicht. We belandde bij een ander restaurant waarbij je uitzicht had op de zee en de zonsondergang, mooi! Het eten was heerlijk en daarna gingen we naar Jan Thiel voor een goed feestje bij Zanzibar. Dit was heel gezellig en leuk. De laatste dag zijn we weer naar Mambo beach gegaan, waar we heerlijk genoten hebben van een laatste dag strand. Dit was onze laatste kans om een kleurtje te krijgen (dit is volgens mij aardig gelukt). 'S avonds gingen we eten bij Cabana, hier was steakmarket. We hebben heerlijk ons eigen stukje vlees uitgekozen en het was heerlijk! Daarna nog even gekeken bij het feestje op Mambo beach, maar hier vonden we weinig aan en zijn toen naar het hotel gegaan. Ons laatste nachtje!! De laatste dag hebben we ontbeten met een crêpe op het strand. Daarna hebben we de laatste spullen gepakt en kwam de taxi ons ophalen. Toen was het echt tijd om Curaçao en Suriname allebei gedag te zeggen.

Op Schiphol stonden familie en vrienden me op te wachten. Het was een heel fijn onthaal. Afscheid genomen van Sanne en Debora, die ik gelukkig snel op mijn verjaardag weer zie. Toen weer lekker naar huis. Ik heb echt een geweldige 3 maanden beleeft, die ik nooit meer ga vergeten!

Brazzaz